ef7


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ef7
تاریخ : یک شنبه 4 شهريور 1397
بازدید : 751
نویسنده : عرفان

تصویر موتور ef7 turboخب قبل هر چیز بگم طراحی این موتور 80 میلیون دلار خرج برداشته شده و با همکاری المانیها طراحی شده تا بحث داغتر بشه. یکم عدد و رقم بگیم حال  میده :-) . یک موتور یک و هفت دهم لیتری با 150 اسب بخار قدرت چهار سیلندر خطی شانزده سوپاپ که البته استاندارد v6 رو پاس کرده صفر تا صد ده ثانیه ای و 220 کیلومتر نهایت سرعتش . قضیه وقتی جالب میشه که میفهمیم پایه گاز سوزه  و فقط  با 1.7 لیتر گنجایش و گاز داره 150 اسب بخار نیرو تولید میکنه. البته توربو شارژ  فقط 0.6 ثانیه روی صفر تا صد و شش کیلومتر روی سرعت نهایی تاثیر میذاره.چرا انقدر کم؟؟  چون  این موتور به حدی قدرتمند هست که بدون توربو شارژ هم به راحتی  میتونه  از تمام توان گیربکس داغون  پنج دنده دستیش  بهره ببره. واقعا این موتور شاهکار یه دنده کم داره. کسایی که یکی ازینا دارن و امتحان کردن دیدن که این موتور بدون هیچ مشکلی به دویست کیلومتر در ساعت میرسه  و اگه یک دنده دیگه هم داشت میتونست حتی 235 کیلومتر رو هم  پر کنه.  خب این شاهکار بهرحال دف جلو هستش و دف جلو ها فانتزی هستن و نمیشه مثلا باهاشون دریفت زد. مهم نیست چون قرارم نیست دریفت بزنیم باهاشون. از چیزای دیگه اگه بخواییم بگیم چهار چرخ دیسکی هستش که نسبت به ماشین هایی با ترمز های کاسه ای عقب  هستن واقعا حس بهتری از رانندگی میدن.

 

اما معایبش رو اگه ببخواید سوارش شید: اصطحلاکش  نسبتا زیاده  و مخارجش  هم همینطور. از اون مهمتر هر مکانیکی ازش سر در نمیاره که باعث میشه اجرت بیشتری بابت تعمیرش بدید. تامین قطعات این ماشین توسط  کمپانی های ایساکو ایران و بوش المان انجام میشه که یعتی اگه شرایط تحریم باشه بازار قطعاتش در انحصار ایساکو و طبیعتا کمی گرانتر خواهد بود.

 

مزایا: درسته که اصطحلاکش زیاده ولی به نسبت نمونه های فرانسوی  خیلی کم اصطحلاکتره. اگه بخواید یک سواری نرم و کم صدا با مصرف کم  رو تجربه کنید گزینه خوبیه. این موتور در مقام سومین  موتور پایه گاز سوز  در بین همنوعان خود را دارد( کل موتور های پایه گاز سوز این رنج سی تا نمیشه). توی سرعت بالا ماشین کاملا در اختیار شما خواهد بود (فرمانپذیری یا ترمز یا هر چی). مدل های بوش این موتور کیفیت عالی دارند و احتمالا در صورت نگهداری مناسب تا 8-9 سال به اشکال موتوری سنگین بر نمیخورید.

 




:: موضوعات مرتبط: نقد موتور خودرو , ,
:: برچسب‌ها: ef7 , ef7 turbo , موتور سمند , موتور دنا , موتور دناپلاس توربو , موتور دنا پلاس , معایبef7 ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


ما بر ان شدیم که هر انچه درباره خودرو میدانیم در اختیار شما قرار دهیم

مطالب کانال را چگونه ارزیابی میکنید؟؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نقد تخصصی خودرو و آدرس carzero.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 3342
بازدید کل : 28829
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com