عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 5 شهريور 1397
بازدید : 748
نویسنده : عرفان

h30crossامکانات h30crossخب این ماشین اولین تجربه ساخت ماشین سواری کمپانی دانگ فنگ(کمپانی تولید ماشین های سنگین چینی) هستش که با یک موتور tu5 که طراحی فرانسه و تولید ایران هستش جمع میشه. شاید بگید چقدر شناسنامه این ماشین پیچیده هستش.تازه اولشه. این ماشین یک کپی از پژو 308 هستش که ایرانخودرو هم تاییدش کرده. در واقع قسمت های مختلف این ماشین رو ایرانخودرو به دانگ فنگ و پژو سفارش داده و دست اخر اون هارو سر هم کرده. اما چرا مثل بچه ادم پژو 308 رو ندادن بیرون؟ دلیلش بنظر بنده تجربه تلخ 207 و ریو و کلی ماشین های دیگه هستش  که به محض تحریم شدن ایران حق تولیدشون از ایران سلب میشد و اصلا جالب نبود. شاید به همین دلیل ایرانخودرو از یک فیس لیفت چینی با موتوری که خودش میتونه تولید کنه استفاده کرده چون در واقع چینی ها اصلا مارو تحریم نمیکنند. توضیح بیشترش سردرد اوره پس بریم سراغ الباقی ماجرا...

 

ظاهرش: دانگ فنگ توی اولین تجربش اصلا موفق نبوده و ایرانخودرو چند تا عکاس ماهر رو برای  فروختنش استخدام کرد.پلاستیک بیخودی و زیادی دور بدنش بکار رفته در حالی که سالهاست پلاستیک کاری بدنه خودرو منقرض شده.حتی یک چراغ خوشگل هم نداره و حتی رااهنمای روی ایینه هم بد فرمه. توی ماشین فقط دسته های راهنما و برف پاک کن تو ذوق میزنه.(ولی توی عکساش بنزه لامصب)اخه قبلا این دسته هارو روی ار دی میذاشتن.خب خوشگل نیست خیلی زشته. توی این ماشین یک مشکل واضح وجود داره اونم اینه که زمان پیشفروش ایرانخودرو اونو به اسم یک شاسی فروخت ولی وقتی بدست مردم رسید و  مردم معترض شدن که این اصلا شاسی نیست ایرانخودرو گفت خب اره یک سدانه. دروغ میگن این یک استیشنه بی نقصه اما استیشن های خانوادگی تو ایران خواهان ندارن پس اونا میگن شاسی یا سدان یا هر چیز دیگه ایه.

 

بریم سراغ موتورش: یک موتور 1.6 لیتریه که 105 اسب بخار قدرت داره و 180 تا سرعت میره و صفر تا صدش زیر 13 ثانیه هستش.چرا انقدر بی بخاره؟ چون یه گیربکس چهار دنده اتومات همینقدر توان داره. وقتی به چشم سدان نگاه کنید یک فاجعه هستش این موتور. اما یک استیشن خانوادگی ایده اله.

 

چرا بخریمش؟ ازش استقبال نشده و حسابی قیمتش به صرفه. امکانات خوبی هم داره.مصرف سوختش منطقیه

 

چرا نخریمش؟ پر اصطحلاکه و بد فروش. مشکلات ظاهری هم که بالا نوشتم. مثل همه فرانسوی ها هزینه نگه داریش بالاست. احتمالا زیاد به مکانیکی برید باهاش چون دمای ابش روی حالت عادی 110 درجه هستش و اگه به 120 برسه موتور نمیتونه تحمل کنه. حدسس میزنید چقدر طول بکشه دمای اب ده درجه بره بالا؟ خب اگه ترموستاتش مثلا عمل نکنه یک دقیقه هم طول نمیکشه و اگه نتونید ظرف چند دقیقه به دمای عادی برش گردونید خلاصه بکم دو- سه میلیون توی خرج میوفتید.بهرحال.

امکاناتش رو هم توی عکس گذاشتم که اگه عکس رو کامل نمیبینید توی یک صفحه جدید بازش کنید.

 

 




:: موضوعات مرتبط: نقد خودرو , ,
:: برچسب‌ها: h30cross , اچ سی کراس , اج30کراس ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


ما بر ان شدیم که هر انچه درباره خودرو میدانیم در اختیار شما قرار دهیم

مطالب کانال را چگونه ارزیابی میکنید؟؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نقد تخصصی خودرو و آدرس carzero.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 254
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 462
بازدید ماه : 452
بازدید کل : 25939
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com